سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای خوب مریم بودن ...


87/10/5 ::  11:52 عصر

... حوا گفت : زندگی جاوید آرزوی همه است ، برخی از فرشتگان هم زندگانی جاوید ندارند و در آرزویش می سوزند .

ابلیس گفت : خدای مرا از همه بیشتر دوست دارد که زندگانی جاوید بخشید . من تا روز رستاخیز در کنار او و مکمل اویم .

حوا پرسید : گویند با خفت و خواری نزد همگان عتاب و خطابت کرد ؟

پاسخ شنید : من فرشته ام ، لاکن در این خیل عظیم فرشتگان نیستم . چرا که خدای خود را مظهر روشنایی می داند و مرا مظهر تاریکی . او آگاه است که سفیدی و سیاهی ، نور و ظلمت لازم و ملزوم یکدیگرند . نور نباشد ، ظلمت معنا ندارد . ظلمت نباشد ، نور بی معناست . جهان یکسره نور یا یکسره ظلمت بی انگیزه است برای زیستن و عشق ورزیدن ، حتی برای خدای که مرا در انظار عتاب و خطاب کرد !

**************

گفتند : پروردگارا ! از چه رو انسان را برای چنین امر خطیری برگزیدی ؟

فرمود : ما بر آسمان ها و زمین و کوه های عالم عرض امانت کردیم ، همه از تحملش امتناع ورزیدند و اندیشه کردند تا آن که انسان ناتوان پذیرفت و انسان هم در امانت ، بسیار ستمکار و ناتوان بود .

گفتند : در وجود مستغنی تو چه کم بود که انسان را آفریدی ؟

فرمود : من گنج مخفی بودم و شایسته بود که شناسانده شوم . پس آدم را آفریدم تا با اعمال نیک و بد خود در شناساندن من بکوشد .

گفتند : این آدم که آفریدی از او و فرزندانش همه طاعت می خواهی یا معصیت ؟

فرمود : از چه رو می پرسید ؟

گفتند : اگر طاعت می خواهی ، اینک ما تو را مطیعیم . اگر عاصی می خواهی ، پریان و اجنه عاصی بودند که به جزایر غیر مسکون عقب راندی .

فرمود : از فرزندان آدم نه همه اطاعت می خواهم چنان که از شما ؛ و نه همه معصیت می خواهم چنان که از جنیان تبه کار . بلکه از آنان هم اطاعت می خواهم و هم معصیت .

گفتند : از این اندیشه و عمل چه سود می بری جز شناساندن خود ؟

فرمود : به اطاعت ایشان ، من نیز ایشان را ثواب می دهم تا فضل من پدید آید و به معصیت ایشان ، ایشان را بیامرزم تا رحمت من پدید آید ....

 

((تکه هایی از کتاب آدم و حوا ، سه گانه روز اول عشق – محمد محمد علی))

 

... و این هم آیه ای برای تو که می دانم دوستش داری : {{ الیس ا... بکاف عبده ؟ }}

(( آیا خداوند برای بنده ی خویش کافی نیست !؟ ))

سوره ی الزمر آیه ی 36


نویسنده : مریم آرامش

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها :: 
79908


:: بازدید امروز :: 
0


:: بازدید دیروز :: 
1


:: درباره خودم ::

روزهای خوب مریم بودن ...
مریم آرامش
هیچ کجای این چار تا دیوار پیشانی ام من را برای تو نشان نکرده اند ... آخر کجای این خودم بایستم تا وقتی که خواستم دور از خودم کمی نفس بکشم ، ( این هوای تو را می خواهم ) دیوانه ام نکند ! نمی دانم یادت چرا از روی زبانم نمی پرد ...

:: اوقات شرعی ::

:: لینک به وبلاگ :: 

روزهای خوب مریم بودن ...

:: دوستان من ::


دوست خوب

:: لوگوی دوستان من ::









:: اشتراک در خبرنامه ::

 

:: مطالب بایگانی شده ::

روزهای خوب مریم بودن