سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای خوب مریم بودن ...


86/2/3 ::  1:35 عصر

 

 

 

در تمام جهان هیچ فرد دیگری دقیقا مثل من نیست . افرادی هستند که بعضی از ویژگی های همانند مرا دارند اما ، به طور دقیق مانند من نیستند . از این رو ، هر چیزی که من از خود بروز می دهم ، به طور قطع و یقین به من تعلق دارد ، چون من به تنهایی آن را برگزیده ام .

من مالک هر چیزی در مورد خودم هستم ، بدنم ؛ از جمله هر آن چه انجام می دهد ، ذهنم ؛ شامل تمام افکار و نظرهایم ، چشمانم ؛ شامل تمام تصویرهایی که حفظ کرده اند ، احساساتم ؛ هر چیزی که ممکن است باشند ؛ خشم ، لذت ، درماندگی ، عشق ، ناامیدی و هیجان ، دهانم و تمام کلماتی که از آن خارج می شود ؛ مؤدبانه ، شیرین ، خشن ، درست و نادرست ، آهنگ صدایم ؛ بلند و نرم و آهسته ، و تمام کنش هایم چه نسبت به خودم یا دیگران باشد .

من مالک اوهام ، رؤیاها ، امیدها و ترس هایم هستم . من مالک تمام پیروزی ها ، کامیابی ها ، تمام شکست ها و اشتباهات خود هستم .

چون مالک تمام وجودم هستم ، می توانم صمیمانه با خودم آشنا شوم ، با این گونه عمل کردن ، می توانم خودم را دوست بدارم و با خودم از هر جهت دوست باشم ، آن گاه می توانم این امکان را برای وجودم فراهم آورم تا به بهترین وجه برای دلبستگی هایم کار کند .

می دانم که جنبه هایی از من وجود دارد که برایم معماست و جنبه هایی که از آن ها بی اطلاع هستم . اما تا زمانی که با خودم دوست و مهربانم ، شجاعانه و باامید در پی راه حل هایی برای معماها و دستیابی به شناخت بیشتر خود هستم .

هر گونه که به نظر می آیم ، هر آنچه بر زبان می آورم و انجام می دهم ؛ و هر چه به ذهنم خطور می کند و احساس می کنم ، در آن لحظه از زمان ، همان هستم . همه ی این ها صحت دارد و نشان دهنده ی آن است که در آن لحظه از زمان در کجا و چه موقعیتی هستم . بعدها وقتی که بررسی کنم که چگونه به نظر می آمدم ، چه گفتم و چه کردم ، چگونه اندیشیدم و چه احساس کردم ، شاید بر من آشکار شود که بعضی از آن رفتار و کردارها در خور نبوده است . می توانم آن چه را مناسب نبوده است کنار بگذارم و آنچه را سزاوار بوده است نگه دارم و برای آن چه کنار گذاشته ام ، شیوه ای نو کشف کنم ، از گذشته ها درس بگیرم و تجربه های نیک بیندوزم .

من می توانم ببینم ، بشنوم ، احساس کنم ، فکر کنم و عمل کنم . من برای ادامه ی زیستن ، برای نزدیک شدن به دیگران و نیز پویایی ، ابزارهایی دارم تا به کمک آن ها از مردم و جهان پیرامونم بهره گیرم . من مالک خودم هستم و از این رو می توانم خودم را اداره کنم ...

من خودم هستم و خوب هستم !

نظر شما درباره ی خودتان چیست !؟

http://shazdehkoochooloo.persianblog.com


نویسنده : مریم آرامش

86/1/24 ::  5:16 صبح

 

 

یخ بسته ام ، شوری بیندازید در جانم

در طور چشمانت ، همین امشب بسوزانم

خورشید را چون دف بگیر و هی بزن ، هی ... هی

دستی بیفشان و سماعی کن ، بچرخانم

بنویس بر ابر نگاهم ، صاعقه ، باران

بغض گلوگیر مرا بشکن ، بگریانم

سرکش بشو انسان ! که دریا می کند طوفان

چنگی بزن بر ساحل قلبم ، بشورانم

فریاد کن ، چرخی بزن برگردِ من چون باد

من بید مجنون توام ، امشب پریشانم

برخیز مولانای من ! با مثنوی هایت

شوری به پا کن ، آتش افکن در نیستانم

برخیز مولانای من ! وقت سماع توست

وقتش شده تا لرزه اندازی بر ایمانم

تا کافر قلبم شود جذب سماع تو

تا تو کنی با مثنوی خوانی مسلمانم ....


نویسنده : مریم آرامش

<   <<   6      
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها :: 
79940


:: بازدید امروز :: 
0


:: بازدید دیروز :: 
2


:: درباره خودم ::

روزهای خوب مریم بودن ...
مریم آرامش
هیچ کجای این چار تا دیوار پیشانی ام من را برای تو نشان نکرده اند ... آخر کجای این خودم بایستم تا وقتی که خواستم دور از خودم کمی نفس بکشم ، ( این هوای تو را می خواهم ) دیوانه ام نکند ! نمی دانم یادت چرا از روی زبانم نمی پرد ...

:: اوقات شرعی ::

:: لینک به وبلاگ :: 

روزهای خوب مریم بودن ...

:: دوستان من ::


دوست خوب

:: لوگوی دوستان من ::









:: اشتراک در خبرنامه ::

 

:: مطالب بایگانی شده ::

روزهای خوب مریم بودن